11
Наурыз

Азат Перуашев: Ендігі экономикалық реформалар парламенттік республиканың институттары мен принциптерін енгізбесе мүмкін болмайды

11 наурыз 2020 жыл, Қазақстанның «Ақ жол» Демократиялық партиясының баспасөз қызметі

Ендігі экономикалық реформалардың саяси өзгерістерсіз дамуы мүмкін емес. «Ақ жол» партиясы парламенттік республиканың институттары мен принциптерін енгізуді ұсынды. Тиісті депутаттық сауалды бүгін «Ақ жол» партиясының төрағасы, Мәжіліс депутаты Азат Перуашев жолдады.

(Депутаттық сауал мәтіні төменде келтірілген).

Қазақстан Республикасының

Премьер-Министрі

А.Ұ.Маминге

«Ақ жол» демократиялық партиясының фракциясы мемлекеттің 9 наурыздағы әлемдік нарықтардағы мұнай бағасының құлдырауы салдарынан туындаған дағдарысты еңсеру үшін күш-жігеріне қолдау көрсетеді.

Бұл оқиғалар, соңғы жылдардағы басқа сауда соғыстары сияқты, шикізатқа бағдарланған экономикасы бар елдердегі өсу мен макроэкономикалық процестерге тағы да қолайсыз жағдай туғызуда.

Дегенмен, мемлекет пен үкімет басшылығының жаһандық ахуалдағы өзгерістерге жедел реакциясы, ең алдымен Тұңғыш Президент құрған Ұлттық қордың құрамында «қауіпсіздік жастығының» болуы - Қазақстанға дағдарыстың жағымсыз әсерін едәуір төмендетуге және қоғам алдындағы әлеуметтік міндеттемелердің орындалуына кепілдік береді.

Осыған байланысты біз жедел әрекет ету штабының құрылғанын қолдаймыз. Сондай-ақ, қабылдаған басым шараларды оң бағалап, Үкіметке қажетті көмек көрсетуге дайынбыз.

Сонымен бірге кейбір қадамдарды нақтылау қажет деп санаймыз.

Үкімет пен Ұлттық банктің бірлескен мәлімдемесінде:

- әсіресе әлеуметтік маңызы бар тауарлар мен қызметтерге бағаның негізсіз өсуіне жол бермеу туралы;

- қызметкерлердің қысқаруының алдын алуды қатаң бақылау туралы;

- Ұлттық Банктің базалық мөлшерлемесінің 9,25% -дан 12% -ға дейін жоғарылауы туралы айтылған.

Аталған бағыттар бизнес-қауымдастықта, ең алдымен, шағын және орта бизнес арасында белгілі бір мәселелерді тудырады.

Мәселен, бағалардың көтерілуінің негізділігі мен негізсіздігі қалай анықталады?

Бұл жағдайда бүкіл құн тізбегі ескеріле ме, әлде тек үй жанындағы дүкендер мен тауар өндірушілері қайтадан айыпты бола ма?

Ал импорттық тауарлар мен шикізат, банктерге несие төлеу, қайта салық салу сынды басқа шығындарды айтпағанда, энергетика, сумен жабдықтау, кірме жолдардың иелері, жоғарыда аталған әр түрлі басқару компаниялары, əкімшіліктердің өздері құрған монополистердің тарифтердің өзіндік құны артады.

Олардың тәбеті, миллиондаған жалақы мен бонустар нан, сүт, жарма, макарон өнімдері, балалар киімдері және басқа да өнімдерден тұрады.

Әкімдіктер алдымен бұл тауарлардың бағасын қадағалап отырады, ал монополистер мен өндірушілердің күресі, әдетте, ескерусіз қалады.

Жұмысшылардың қысқаруын болдырмауға қатысты қатаң бақылау Қазақстанның табиғи ресурстарын пайдаланатын шикізат алпауыттарына қатысты өте маңызды шара болып табылады.

Алайда, барлық салаларға, оның ішінде шағын және орта бизнеске бірдей көзқарастың таралуы, әсіресе біздің шенеуніктердің «қатаң бақылау» дегенді қалай түсінетінін ескерсек, қиындық туғызуы мүмкін. Өйткені, олар «жұмсақ» бақылау туралы ешқашан естімеген.

Болып жатқан жағдайларға байланысты халықтың сатып алу қабілеті объективті түрде төмендейтіні анық.

Бұл дегеніміз, халықпен жұмыс істейтін кәсіпорындардың кірісі азаяды, оларға объективті тенденцияларға қарамастан бағаны көтеруге тыйым салынды. Егер бизнес тиімсіз болып қалса, жалақыны қалай төлейді?

Шағын жұмыс бригадалары қысқартуды немесе тіпті бизнестің жабылуын болдырмау үшін жалақыны азайту керектігін түсінеді.

Бұл шағын және орта бизнестің күші, егер жағдай нашарласа, шығындарды азайтып, импульс қалпына келтірілсе, ол қайтадан жылдамдықты көтере алады. Егер сіз шағын және орта бизнесті осы мүмкіндіктен айырсаңыз, ол тек қана құлдырауға ұшырайды. Себебі, оның қауіпсіздік деңгейі әлсіз.

Ұлттық банктің базалық мөлшерлемесін көтеру туралы айтар болсақ, бұл шешім экономиканың өсуі кезінде пайыздық өсуді белгілейтін контрциклдік ережелерді ескермейді, ал дағдарыс жағдайында, керісінше, несиелерді арзандатады.

Онсыз да қазіргі бағам бойынша, негізінен шетелдік тауарлар саудасы сақталады. Несиелер бойынша осындай пайыздық мөлшерлемелер отандық өндіріс үшін ешқашан пайда әкелмейді. Импортқа тәуелділік валюта бағамдарының өзгеруіне және шикізат бағаларына деген үлкен тәуелділікті білдіреді. Бұл шегі жоқ шеңберге ұқсайды.

Қазіргі жағдайда инвестицияны шектемеу керек, керісінше шикізаттық емес индустрияландыру бағдарламасын жеделдету, қосымша қаражат бөліп, Индустриялық даму қорының жұмысын іске қосып, дайын өнімді, ең алдымен тұтыну тауарларын өндіруге арзан және ұзақ мерзімді қаражат ұсыну керек. Адал бәсекелестік пен ашық нарықтық жағдайларды қамтамасыз ету қажет деп санаймыз. Шағын және орта бизнестің емес, өндірушілер мен халықтың мойнында отырған монополистерден бағаны ұстап тұру керек. Тауарлардың өзіндік құнына қосымша ауыртпалық болып табылатын кәсіпкерлердің өндірістік емес, несиелік және сыбайлас жемқорлық шығындарын мүмкіндігінше азайту керек. Болашақта мұнайға тәуелділіктен бас тартып, заманауи әртараптандырылған экономика құру үшін шұғыл шаралар қажет. Үкіметтің және оның қоғам алдындағы шешімдерінің ашықтығы – мұның ең жақсы құралы болмақ.

«Ақ жол» демократиялық партиясы парламенттік республиканың институттары мен қағидаттарын кезең-кезеңімен жүзеге асырмай экономикалық реформалар жүргізу мүмкін емес деп санайды.

Жоғарыда айтылғандарға сүйене отырып, біз дағдарысқа қарсы шараларды жүзеге асыру барысында болып жатқан оқиғалардың жүйелік себептеріне, әсіресе шағын және орта бизнеспен өзара әрекеттесуге назар аударуды сұраймыз.

Құрметпен,

«Ақ жол» Демократиялық партиясының депутаттары