Салық төлеушілердің қалтасынан шыққан соншалықты үлкен, бірақ пайдасы жоқ шығындар кімге және не үшін пайдалы? - «Ақ жолдың» депутаттары сел қаупі бар өзен арнасында «Қорғас» ШЫХО орналастыру бойынша ақталмаған тәуекел проблемасын көтерді
«Ақ жол» ҚДП баспасөз қызметі, 2016 жылдың 2 қарашасы
Бүгін пленарлық отырыс барысында «Ақ жолдың» депутаттары сел қаупі бар өзен арнасында «Қорғас» ШЫХО орналастыру бойынша ақталмаған тәуекел проблемасын көтерді – фракциясының сауалын Премьер-Министр Сағынтаевтың атына Ерлан Барлыбаев мәлімдеді.
«Ағымдағы жылдың 7 қазанында мемлекет Басшысының бастамасы бойынша және ҚХР-ның басшылығының уағдаластықтарының негізінде атқарылатын Мәжілістің экономикалық реформа және өңірлік даму бойынша Комитеті, ШЫХО «Қорғас» базасында көшпелі отырысын өткізді - делінген депутаттық сауалда. - Ауданда көптеген жұмыстардың атқарылғанына біздің әріптестердің көздері жетті: «Алтынкөл» темір жол станциясы және «Шығыс қақпасы» Құрғақ порты салынып; 'Батыс Еуропа – Батыс Қытай' халықаралық бастаушы телімінің дәлізінің және Мемлекеттік «Нұрлы Жол» бағдарламасының маңызды бөлігі болып қызмет ететін «Алматы – Қорғас» көлікжолының құрылысы аяқталуға жақын.
Бірақ «Қорғас» ШЫХО-ның өзін тұрғызуға қауіп тудыруда, өйткені қазақстандық бөлігінің Орталығы Қорғас өзенінің сел қаупі бар арнасында орналасқан.
Жыл сайын осы өзендегі сел ағындарына байланысты ШЫХО объектілеріне нақты қауіп түседі. ІІМ төтенше жағдайлар Комитетінің өкілдері хабарлағандай, жобаны іске асырудың басынан бастап сел ағындары қазірдің өзінде кем дегенде екі рет салынып жатқан объектілерді қоса алғанда, өздері қорғаныш бөгеттерді шайып кетті.
Осыған байланысты, ІІМ ТЖК олар бір қарағанда негізделген болып көрінетін қоса алғанда, «Чукурбулак» күшейтілген бөгетінің құрылыстардың желісін тұрғызуды жоспарлап отыр.
«Алайда, соңғы жылдары жаһандық климаттың өзгеруі бүкіл әлем бойынша басқарылмайтын табиғи апаттардың және талаптардың қираулардың ауқымының үдеуін жиі көрсетеді, - деп атап өтті Барлыбаев. - Осыдан, адам қолымен тұрғызылған тіпті ең қуатты құрылыс та, табиғи және техногенді апаттардан 100%-дық қорғауда кепілдік бере алмайды. Осыны түсіну және ШЫХО-ны осындай тәуекелге ұшырауы мүмкін болатын телімге тұрғызуды жалғастыру дәлелді емес. Оның үстіне, бұл тәуекелдің анық болған кезде.
Бәлкім, ШЫХО қытайлық бөлігі неғұрлым қауіпсіз жерде орналасқаны - Қорғас өзенінің арнасынан тыс және 3 метр жоғары деңгейде, кездейсоқтық емес».
Депутат атап өткендей, бұл мәселе бірнеше рет бұқаралық ақпарат құралдарымен де көтерілді. Мәселен, 'Караван' газеті 2011-2012 жылдары «Қазгидрожоба» институтының бас инженер Владимир Шикуновтың, гидрогеология институтының директорының орынбасары Петр Плехановтың, география институтының гляциология зертхана меңгерушісі Түребек Тоқмағамбетовтың және басқа да сарапшылардың бағалауына сүйене отырып, сел қауіпті өзендердің арнасындағы құрылысқа тікелей тыйым салуға, Қорғас өзенінде селден қорғау құрылыстарының негізсіз қымбаттығы және мақтаншақтығы, сондай-ақ ШЫХО-ны неғұрлым қауіпсіз телімге көшіру қажет.
«ШЫХО орналасқан жерін қайта қарау пайдасы туралы қаржылық есептер де айтады: мысалы, селден қорғайтын кешенді тұрғызу үшін 56 млрд. тг. бюджеттік қаражат талап етіледі. Ал ШЫХО-ның өзінің құрылысына кеткен бюджеттік шығындардың барлық сомасы 46 млрд. тг. құрайды, яғни 10 млрд-ға аз! Біздің ойымызша мұндай шығындар экономикалық ұтымды емес, - деп санайды «Ақ жолда». - Және, тіпті, олардың ШЫХО 100%-дық қауіпсіздік кепілдігі және оған салынған қазіргі және болашақ инвестициялардың сақталуы да жоқ».
Салық төлеушілердің қалтасынан шыққан соншалықты үлкен, бірақ пайдасы жоқ шығындар кімге және не үшін пайдалы?
«Ақжолдықтар» Қазақстан үшін, адами, қаржылық және бедел тәуекелдері, ШЫХО сел апаттарының тіпті ең төменгі ықтималдық үлесі, оның қазіргі орнындағы құрылысынан барлық пайдадан басым болады және, мүмкін, бұл біздің ШЫХО бөлігіміз енді ғана дамып келе жатқаны, әлі де «нүкте қайтармауды» әлі өтпегені тіпті жақсы деп сенімді.
Осыған байланысты, фракция депутаттары Үкіметтен сұрайтыны:
1. Оның селден қорғау құрылыстары жоғары тәуекелдер және шығындармен байланысты болмайтын, ШЫХО басқа телімге көшіру бойынша орындылығын зерделеу.
2. Қабылданған шешімдерге дейін ШЫХО салуға кеткен барлық мемлекеттік шығындармен салыстырғанда тіпті ең қымбат Қорғас өзенінде селден қорғау құрылыстарын салуды тоқтату.
«Ақ жол» ҚДП парламенттік фракциясы сайлауалды бағдарламасын жүзеге асыру бойынша жұмысын жалғастыруда.