11
Мамыр

11.05.2022

«Ақ жол»: Ұлттық мүддемізге сай халықаралық көлік тасымалдарын реттеу шараларын шұғыл әзірлеу керек

ҚР Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрі

Қ.А. Өскенбаевқа

​Соңғы уақытта Қазақстан Беларусь Республикасында және Ресей Федерациясында тіркелген тасымалдаушылардың атына Еуроодақ тарапынан енген санкциялардың 5-пакетіне байланысты Еуропадан автокөлікпен жүктерді жеткізуге байланысты бірқатар мәселелерге тап болып отыр. Осыған байланысты олардың бірқатар компаниялары бизнесті Қазақстан Республикасына ауыстыруда.

​Осыған байланысты ағымдағы және күтілетін проблемалар айқын.

​Бүгінгі таңда барлық жүктерді Ресей, Беларусь және Қазақстанға біз тек қазақстандық нөмірі бар автомашиналармен жеткізе аламыз, осыған байланысты ресейлік және белорустық компаниялар Қазақстанда тіркелуде, үлкен жүктерге қазақстандық нөмірлерді алуда, "рұқсат беруші" деп аталатын рұқсат бланкілерін таңдап, Еуропаға кедергісіз кіріп, Қазақстанның туын жамылып әрекет етуде.

​Шетелдік рұқсат бланкілерінің жетіспеушілігі осы қызметтер бағасының күрт өсуіне әкелді. Егер 2021 жылы жүктерді тасымалдау үшін бір автокөлікті жалдау құны 5-6 мың еуроны құраса, қазір бағалар 10-15 мың еуроға дейін өсті. Осы шығындардың барлығы, сайып келгенде, тұтынушыға түседі.

Сонымен қатар, тасымалдауға рұқсат беру әдістемесі тасымал көлемінің артуын ескере отырып, бүгінгі шындыққа сәйкес келмейді. Және де, бланкілер көбінесе ірі логистикалық компанияларға, соның ішінде Қазақстанда тіркелген ресейлік және белоруссиялық компанияларға беріледі. Сондай-ақ, рұқсат бланкілерін басқа автотасымалдаушыларға қайта сату фактілері бар.

Өз қызметін Қазақстанға көшірген ірі ресейлік және белорустық автотасымалдаушылар бәсекелестік туғызады және біздің кәсіпорындарды нарықтан ығыстырып, сол арқылы жергілікті компаниялар мен халықтың табысын азайтады, өйткені олардың ауыр жүктерінде негізінен Ресей және Белоруссия азаматтары жұмыс істейді.

​Жоғарыда айтылғандарды ескере отырып, "Ақ жол" фракциясы келесіні қажет деп санайды:

1) халықаралық санкциялардың қолданылу кезеңінде еліміздің ұлттық экономикалық мүдделерін қорғауды ескере отырып, Қазақстан аумағында қызмет көрсету саласында жұмыс істейтін шетелдік компанияларға қатысты реттеу шараларын шұғыл түрде әзірлеу.

2) бөлінген рұқсат бланкілерін (ИДБ) пайдаланбайтын компанияларды тексеру және оларға бақылауды күшейту, оларды электрондық форматта қайтару тәртібін көздеу.

3) қазақстандық автокәсіпорындар сатып алатын жаңа автокөлік құралдарының кедендік тазартылуы және лизингі үшін жеңілдікті жағдайлар ұсыну.

4) Еуроодақ елдерімен екіжақты келіссөздер жүргізу және тасымалдар көлеміне квотаны ұлғайтуға қол жеткізу, оның ішінде рұқсаттардың үшжақты бланкілеріне (ИДБ) квотаны ұлғайту.

Осы шаралардың барлығы жүктерді жылдам жеткізу жағдайын едәуір жақсартады, халықаралық аренадағы автотасымалдаушылардың проблемаларын шешеді, ел бюджетіне түсімдерді ұлғайтады және жұмыс орындарын құрады.

Құрметпен, "Ақ жол" фракциясының депутаттары