18
Қыркүйек

18.09.2024

"Ақ жол": Жол сапасын жақсартуда түйткілді мәселелер көп

Қазақстан Республикасының

Көлік министрі

Қарабаевқа М.К.

Мемлекет басшысы 1 қыркүйектегі Жолдауында қазақстандықтар өмірінің астарлы және ажырамас бөлігіне айналған мәселе – жол сапасы мәселесін шешу міндетін нақты атап көрсетті. Жолдар мен көпірлер мемлекеттің стратегиялық объектілері болып табылады, олардың жағдайы республиканың ұлттық қауіпсіздігіне тікелей әсер етеді. Ал, уақыт көрсетіп отырғандай, біздің ақшаға салынған жолдарымыздың сапалы болуы үшін техникалық қадағалаудың немесе Жол активтерінің сапасы жөніндегі ұлттық орталықтың бақылауы жеткіліксіз болды.

Президент өз сөзінде қоғамдық бақылаудыңмаңыздылығын атап өтті. Белсенді азаматтарбастаған қоғамдық резонанстан кейін ғанажолдардағы ақаулар жойылған кезде ондағанмысалдар келтіруге болады. Сонымен қатар, Жолактивтерінің ұлттық сапа орталығына сұрақтуындайды. 5 жылдағы жұмысыңыздың нәтижесіқайда? Неліктен әр аймақта филиалдары бар, қазыналық кәсіпорын бола отырып, яғнимемлекеттік бюджеттен қаржыландыру алаотырып, біздің жолдарымыз осы уақытқа дейінжақсарған жоқ? Осыған ұқсас сұрақты техникалық қадағалауға да қоюға болады.

2.Ағымдағы жылдың шілде айында Ұлттықжол активтері сапасы орталығының Үкіметотырысы барысында Премьер-Министрге өзжұмысы туралы есеп берді. Есепте анықталғансәйкессіздіктер туралы сандар айтылды. Өкінішкеорай, Ұлттық Жол активтерінің сапа орталығы, сапа орталығы ретінде, бұл сәйкессіздіктердіболдырмаудың орнына, оның қаншалықтысәйкессіздіктерді тапқаны туралы әсерлі сандарментаң қалдырады. Президент өз Жолдауында бүкіл елбойынша кемінде 10 мың шақырым жолды орташажөндеумен қамтуды тапсырды. Орташа жөндеудіңведомстволық сараптамасымен жол активтерісапасының ұлттық орталығы айналысады. Сұрақтуындайды, логика қайда? Жол активтерісапасының ұлттық орталығының өзі ведомстволықсараптама жүргізеді, өзі рецептер, іріктеу түріндеқұрылысқа ұсыныстар береді және мердігерлікұйымдардың жұмысында кемшіліктерді табады.Мұндай қайшылық, яғни мемлекеттің стратегиялықміндеттерін іске асыру кезінде мүдделерқақтығысына жол берілмейді.

Ел аумағының көлемі бойынша әлемдеҚазақстан тоғызыншы орында тұр. Бірақжолдардың ұзындығы бойынша тек 32 орын алады.Бірақ сапасы жағынан біз, өкінішке орай, тізімніңсоңына жақынбыз - 118-ден 93 орын.

Сондай-ақ, Президент қоғамдық бақылаудыкүшейту үшін жолдарды, оның ішінде қалаішілікжолдарды жөндеу мен салудың барлық түрлерітуралы ақпараты бар бірыңғай цифрлық платформақажет екенін атап өтті. Бұл жерде сынның үлкенүлесі қалаішілік және аудандық маңызы бар жолдарға тиесілі екенін атап өткен жөн. Егер іріқалалар мен облыстарда заманауиконструкцияларға көшкен болса, ондаавтомобильдер санының өсуін, қалалар мен ауданорталықтарының урбанизациясын ескермей, өңірлер әлі де ескі тәсілмен салынуда.

Көлік министрлігі биыл бірнеше рет БАҚ-та саланы цифрландыру, жолдар мен көпірлердіңцифрлық "егіздері", жол-құрылысматериалдарының жалпы базасы туралы мәлімдеді.Көріп отырғаныңыздай, әзірлемелер бар, соңғынұсқасын күту қалады.

Жоғарыда айтылғандарға байланысты "Ақжол"партиясының депутаттық фракциясы:

1.Сапаны қолда бар көп сатылы бақылауды, атап айтқанда техникалық қадағалау мен сапаорталығының тиімділігі мен орындылығын қайтақарау және жазалау және статистикалықфункцияны емес, құрылыстағы консультациялықкөмек пен ғылыми тәсілді жүзеге асыратын шынымен жұмыс істейтін механизмді әзірлеу;

2.Бақылау тетігіне ақшасы мен жолдарысалынып жатқан салық төлеушілердің көзінеайналатын қоғамдық бақылауды енгізу;

3.Президенттің Жолдауына сәйкес қазіргі заманғы шындықтар мен қолда бар инновациялықәдістерді ескере отырып, қалалар мен ауданорталықтарындағы жобаларды қайта қарау.

4.Жол активтерінің сапасын бақылаупроцестерін автоматтандыру үшін заманауитехнологияларды енгізу (мысалы, жолдардың күйінтексеру үшін дрондарды немесе сенсорлардыпайдалану).

5.Жұмыстың ашықтығын арттыру үшінОрталықтың ресми сайтында Жол активтерініңжай-күйі және жүргізілген тексерулер туралыесептерді жариялау.

Құрметпен, «Ақ жол» ҚДП фракциясыныңдепутаттары

Бейсенбаев Е.

Перуашев А.

Еспаева Д.

Иса Қ.

Барлыбаев Е.