Кәсіпкерлер «Ақ жолдан» алынып тасталатын салықтық преференциялар орнына басым салалар үшін қосымша құн салығының салалық ставкаларының төмендетуін енгізуге бастамашылық жасауды сұрайды
«Ақ жол» ҚДП баспасөз қызметі, 2016 жылдың 31 қазаны
Өткен сенбі күні Мәжіліс депутаттары Азат Перуашев пен Екатерина Никитинская алматылық өнеркәсіпшілерімен Ұлттық индустриялық палатасымен ұйымдастырылған «дөңгелек үстел» басында кездесті.
Іс-шараға бірқатар ірі кәсіпорындар (АЗТМ, АКҚЗ, ФудМастер, Вираж, Сары Арқа-Авто және т. б.) әр түрлі салалардың (машина жасау, тамақ өнеркәсібі, құрылыс материалдарының өнеркәсібі және т. б.), сондай-ақ «Атамекен», кәсіпкерлер Форумының, және т. б. ұлттық кәсіпкерлер палатасының мүшелері қатысты.
Анатолий Попелюшко, Дмитрий Васильев, Жетпісбай Едігенов, Марал Томпиев, Андрей Лавреньтев, Аида Сапарғазинова, Владимир Егуткин және басқа кәсіпкерлер мен қауымдастық өкілдері, - депутаттармен салық салу жүйесіндегі мәселелермен, ең алдымен, «кеден қоймасы» преференциясының жойылуына байланысты туындаған және ҚҚС шегін төмендету, сондай-ақ жалған кәсіпорын үшін үстеме есептеулермен бөлісті.
26 қазанда депутат А. Перуашевпен баяндалған - өнеркәсіптің басым салалары үшін ауыстыратын шараларының қажеттілігі туралы, шағын және орта бизнес жүктемесінің жағымсыз сипатын арттыру туралы, жалған кәсіпкерлік бойынша мақалалардың зиянды сипаты туралы салық заңнамасы бойынша ұстанымына кәсіпкерлер қолдау білдірді.
Индустриалды палатаның кеңесі Парламент депутаттарына бірқатар ұсыныстар әзірледі – атап айтқанда, Еуроодақ елдерінің мысалы бойынша енгізу туралы, - экономиканың басым секторлары үшін ҚҚС салалық ставкасының төмендеуі.
Дайындалған ұсыныстар «Ақ жол» фракциясының алдыңғы отырысында талқыланады.
Анықтама үшін: Еуропалық одақ елдеріндегі басым және әлеуметтік-маңызы бар экономика салалары үшін төмендетілген ҚҚС салалық ставкасы іс жүзінде барлық жерде қолданылады. Ол Қазақстанда қолданылатын тәсілдерден бірқатар принципті айырмашылығы бар:
1) ТөмендетілгенҚҚС салалық мөлшерлемесі заңнамамен тікелей белгіленеді және 'жеңілдік'болып саналмайды, сондықтан ДСҰ шеңберінде рұқсат етілген.
2) Төмендетілген мөлшерлемелержалпы басым салалары үшін қолданылады, бұл, экономиканың нақты секторларын дамытуды және оның ішінде инвестицияларды нақты ынталандыруғамүмкіндік береді.
3) нақты салалар үшін ЕО барлық елдері іс жүзінде сараланған мөлшерлемелерініңбірнешесіқолданады.
Мысалы, Ұлыбританияда мөлшерлеме 20% - ды құрайды; бірақ жеке мақсатта пайдаланылатын энергия жабдықтары мен энергия көздеріүшін; тұрғын үй-жайларды жөндеу бойынша қызметтер және т. б. белгіленген мөлшерлемесі 5% ҚҚС. Сумен жабдықтау қызметтері, тұрғын үй құрылысы, жолаушылар мен жүк тасымалдау, машина жасау (кеме жасау, авиақұрылыс), өндіріс, киім-кешек, азық-түлік тауарлар үшін – ҚҚС мөлшерлемесі 0% - ды құрайды.
Сонымен қатар, дене шынықтыру, кәсіби даярлау және ғылыми зерттеулер колледждер мен университеттер, медициналық қызметтер және фармацевтика және т. б. және спорт бойынша мекемелерінің қызметтерінің айналымдары жанама салық (тіпті 0%) салудан босатылған.
Швецияда, жалпыға бірдей белгіленген ҚҚС мөлшерлемесі 25% - ды, азық-түлік өнімдерін өндіру, туристік қызмет көрсету және т. б. – төмендетілген мөлшерлемесі 12%-ды құрайды. Мерзімді басылымдарды іске асыру үшін, жолаушылар көлігі, мәдени және спорттық мекемелер және т. б. қызмет көрсету,– бұл мөлшерлеме 6%, орнатылған және т. б.
Осыған ұқсас төмендетілген мөлшерлеме бойынша ҚҚС/жанама салықтар бойынша тәсілдер сондай-ақ, Германияда, Канадада, Нидерландта, Австрияда, Бельгияда, Финляндияда, Румынияда, Польшада, Литвада, Чехияда және т. б. қолданылады.
Ең кеңінен төмендетілген ҚҚС мөлшерлемелері ауыл шаруашылығы, азық-түлік және тұтыну тауарлары, фармацевтика және медициналық қызмет көрсету, машина жасау, энергетика, көлік қызмет көрсету, спорттық мекемелер үшін қолданылады.