20
Маусым

Ұлттық компаниялар мен мемлекеттік кәсіпорындардың үлкен ашық емес шығындармен байланысты 'Ақ жол' партиясы осы саладағы миллиардтаған қаржыны теріс пайдаланғаны үшін қылмыстық жауапкершілікті енгізуді ұсынып, Парламент алдында олардың бюджеттерінің есебін қамтамасыз ету, сондай-ақ квазигосекторға мемлекеттік құйылуды белгілі бір талаппен байланыстыруға алу – олардың бюджетке аударудың көбеюіне байланысты

«Ақ жол» ҚДП баспасөз қызметі, 2016 жылдың 20 маусымы
Ұлттық компаниялар мен мемлекеттік кәсіпорындардың үлкен непрозрачные шығындармен байланысты, 'Ақ жол' партиясы осы саладағы миллиардтаған теріс пайдалану үшін қылмыстық жауапкершілікті енгізуді ұсынып, Парламент алдында олардың бюджеттерінің есебін қамтамасыз ету, сондай-ақ квазигосекторға мемлекеттік құйылуды белгілі бір талаппен байланыстыруға алу  – олардың бюджетке аударудың көбеюіне байланысты.
Бұл туралы ұсынысты өткен аптаның жұма күні, Парламент палаталарының бірлескен отырысында 2015 жылға бөлінген республикалық бюджеттің орындалуы туралы Үкімет пен Есеп комитетіне берілген Есебін талқылау барысында атап өтті Азат Перуашев.
Мәселен, квазимемлекеттік сектор субъектілерінің жарғылық капиталдарын  мемлекеттің шығыстарын ұлғайтуға  3 есе артуына қарамастан, (2013 ж. 165 млрд. теңгеден 2014 ж. 478,8 млрд. тг дейін), олардың таза табысы кері тепе-тең түрде 2014 жылдың қорытындысы бойынша 34%-ға қысқарды. 2013-14 ж. ж. мемлекеттен алған 700 млрд. теңгеге, республикалық бюджет кірісіне квазигоссектордан соңғы 3 жылда түскен дивидендтер сомасы 7,5 есе аз - 85,1 млрд. тг. Сонда бір оғаш арифметика болып тұр, оның үстіне мемлекет есебіне залал. – деп атап өтті А. Перуашев
Бұл ретте мемлекеттік кәсіпорындардың   табыстарының бір бөлігін  жасыру арқылы күмәнді пайда табу мысалдары көрініп отыр. Осылайша, аудит нәтижелері бойынша 'Мемсараптама' РМК билігінде таза табысының бір бөлігі төленгеннен кейін, шамамен аударымдар мөлшерінен үш есе асатын қаражат қалған. Бұл 2 млрд. теңге ақша сомасына дереу мерзімде банктік салымдар ашылды, олар бойынша сыйақылар сомасы 243 млн. тг. құрады
Ал, сол уақытта бюджетті толтыру үшін фискалдық органдар жаңадан неше түрлі тәсілдерді ойлап табады – мысалы, қарсы әріптестер – кәсіпорындарының тіркеулерін жарамсыз деп тану секілді немесе одан салық салу бойынша есепке қоюдан шығару - адал жұмыс істейтін бизнеске жазасы үшін салықтарды қосымша есептеу.
«Самұрық-Қазына» қорының  жарғылық капиталын ұлғайту» Бюджеттік бағдарламасы бойынша 68 АЭА инфрақұрылым объектілерінің 'Қорғас-Шығыс қақпасы'  құрылысы аяқталмаған, ал АЭА 'Ұлттық индустриялық мұнай-химия технопаркі' объектілерінің құрылыс жұмыстары бойынша тек 3,5% - ға орындалған. 'Бәйтерек'холдингі бойынша да көп сұрақтар туындайды. 2015 жылдың қорытындысы бойынша барлығы, жарғылық капиталын қалыптастыруға және ұлғайтуға бөлінген, тек 26 квазимемлекеттік сектор субъектілерінің бақылау шоттарындағы қалдықтар сомасы 132 млрд. теңгені құрайды. Бұның бәрі осындай үрдістердің ауқымды және мемлекеттік кәсіпорындардың төмен қаржылық тәртібі туралы айтады.
 
Сонымен қатар, депутат атап өткендей, әкімшіліктік бұзушылық туралы Кодекс, квазимемсектор кәсіпорындарына бөлінген қаражатты тиімсіз жұмсауда жауаптылықты көздемейді. Жүздеген миллиардтық мұндай 'бұзақылықтар' үшін ең көбі - бұл тәртіптік жаза, мысалы сөгіс болуы мүмкін.
'Өзіне, сүйікті' деген   әкімшілік шығыстар бойынша нормалары квазимемлекеттік сектор субъектілерімен сақталмағаны үшін жауапкершілік  Заңнамамен қарастырылмаған. Сондықтан, бұл шығындар бірқатар тіпті қиын жағдайларда өседі.
 
  «Мемлекетпен сеніп берілген үлкен қаражаттармен теріс иелігінде тіпті қылмыстық жауапкершілікке және әкімшілік шараларын белгілейтін және осы процестерді  реттейтін, бұл тағы бір рет заңдарды әзірлеу қажеттілігін растайды»,- деп санайды «Ақ жолдың» жетекшісі.
 
Оның үстіне, ҚДП фракциясы ұлттық компаниялар және мемлекеттік кәсіпорындардың бюджеттерінен құюды  тікелей негіздеу қажет – бюджет үшін олардың қайтарымының талаптарына сәйкес деп санайды.
«Квазимемлекеттік компаниялардың секторын құру, нарық қағидаттары негізінде олардың жұмысы ескеріледі, яғни өз пайдасы. Жекешелендіруді және мемлекет иелігінен алуды кең ауқымды екінші толқынын өткізу туралы мемлекет Басшысының  тапсырмасын іске асыру ең оңтайлы шешім болып табылады»,- деп атап өтілді.
«Осы сегментінде қордаланған проблемаларды ескере отырып, сондай-ақ ұлттық холдингтер мен компаниялардың бюджеттерін,  Парламентпен қарау және бекітуге жататын республикалық бюджетке қосу, олардың есебінің міндетті түрде орындалуы дұрыс болар еді»,- деп қорытындылады Азат Перуашев.
 
«Ақ жол» ҚДП парламенттік фракциясы сайлауалды бағдарламасын жүзеге асыру бойынша жұмысын жалғастыруда.